Tiek parādīts kļūdas kods P0370 un iedegas motora pārbaudes lampiņa - ko tas nozīmē?
OBD-II sistēma konstatē defektu sadales vārpstas sensora A ķēdē (1. cilindrs). Šis DTC P0370 norāda uz problēmām ar sadales vārpstas laika atskaites signālu, kas ir būtisks pareizai degvielas iesmidzināšanai un aizdedzei. Dažādiem ražotājiem šo defekta kodu var apzīmēt arī kā "Timing Reference High Resolution Signal A".
Kādi var būt šī kļūdas koda iemesli?
- Bojāts sadales vārpstas sensors
- Bojāts sensora kabelis vai bojāti kontaktdakšu savienojumi
- vaļīgi vai sarūsējuši sensora kontaktdakšu savienojumi
- Bojāts motora vadības bloks (ECU/PCM)
- Mehāniskas problēmas ar sadales vārpstu vai pārnesumkārbu
- netīrumi vai metāla skaidas uz sensora
- Bojāti vadi starp sensoru un vadības bloku
- Nepareiza sensora uzstādīšana vai izlīdzināšana
Kādi simptomi parādās paralēli kļūdas kodam P0370?
- Palaišanas problēmas: Transportlīdzekli ir grūti iedarbināt vai tas vispār netiek iedarbināts.
- Nevienmērīga brīvgaita: Dzinējs darbojas nevienmērīgi brīvgaitas režīmā.
- Jaudas zudums: manāms motora jaudas samazinājums.
- trīcēšana, paātrinoties: Nevienmērīga motora darbība pie slodzes
- Palielināts degvielas patēriņš: Dzinējs darbojas neefektīvi
- nepareiza aizdedze: Atsevišķu cilindru nepareizs aizdedzes process
- Dzinēja apstāšanās: Pārsūknēšana: jo īpaši pie zemiem motora apgriezieniem
Kā novērst problēmu, kas saistīta ar traucējumu kodu P0370?
- Traucējumu koda P0370 labošanai nepieciešama sistemātiska sadales vārpstas sensora komponentu diagnostika.
- Pilnībā nomainiet sadales vārpstas sensoru un pareizi to noregulējiet, pārbaudot gaisa spraugu līdz kodēšanas ritenim.
- Pārbaudiet, vai sensora kabelis un kontaktdakšu savienojumi nav bojāti, un nomainiet bojātās daļas.
- Notīriet sensora kontaktdakšu savienojumus, apstrādājiet kontaktus ar kontaktu aerosolu un cieši savienojiet.
- Diagnosticējiet motora vadības bloku un, ja tas ir bojāts, nomainiet to specializētā darbnīcā.
- Pārbaudiet, vai sadales vārpsta un zobrats nav mehāniski bojāti, un salabojiet tos.
- Notīriet sensora stiprinājuma vietu un noņemiet metāla skaidas vai netīrumus.
- Pārbaudiet visus vadus starp sensoru un ECU, vai nav nepārtrauktības un izolācijas defektu.
Biežāk uzdotie jautājumi - Biežāk uzdotie jautājumi par DTC P0370
Vai es varu turpināt braukt ar kļūdas kodu P0370?
Turpināt braukt ar kodu P0370 ir iespējams tikai ierobežotā apjomā. Transportlīdzeklim var rasties iedarbināšanas problēmas vai pēkšņi apstāties, kas rada drošības risku. Ieteicams veikt tūlītēju remontu.
Cik maksā kļūdas koda P0370 remonts?
EOBD koda P0370 remonta izmaksas svārstās no 80 līdz 400 eiro. Sadales vārpstas sensora izmaksas ir aptuveni 50-150 eiro, sarežģītāku elektroinstalācijas problēmu vai ECU defektu gadījumā izmaksas var būt ievērojami lielākas.
Vai es pats varu nomainīt sadales vārpstas sensoru ar kļūdas kodu P0370?
Ja jums ir pamatzināšanas, sensoru ir iespējams nomainīt. Sensors parasti ir viegli pieejams uz cilindra galvas. Svarīgi ir nodrošināt pareizu izlīdzināšanu un pareizu gaisa atstarpi līdz sensora ritenītim.
Kā atpazīt bojātu sadales vārpstas sensoru ar kodu P0370?
Par bojātu sensoru liecina iedarbināšanas problēmas, raupja tukšgaitas darbība un jaudas zudums. Sensora signālu var pārbaudīt ar multimetru. Uz to norāda arī redzami sensora vai kabeļa bojājumi.
Vai kļūdas kods P0370 izraisa galvenās pārbaudes kļūdu?
Jā, aktīvs OBD kļūdas kods P0370 izraisa sūdzību galvenās pārbaudes/ MOT laikā. Motora pārbaudes lampiņa nedrīkst degt pastāvīgi, un visām izmešu sistēmām jābūt funkcionējošām.
Vai kopā ar P0370 var parādīties arī citi defektu kodi?
Bieži vien rodas arī kodi P0365, P0366 vai P0367, kas arī ietekmē sadales vārpstas sensora sistēmu. Paralēli var parādīties arī aizdedzes vai degvielas iesmidzināšanas kodi.