Tiek parādīts kļūdas kods P0413 un iedegas motora pārbaudes lampiņa - ko tas nozīmē?
OBD/EOBD sistēma ir konstatējusi kļūdu sekundārās gaisa sistēmas pārslēgšanas vārstā (1. banka). Šis DTC P0413 norāda uz problēmu ar pārslēgšanas vārstu, kas kontrolē gaisa plūsmu uz izplūdes sistēmu. Dažādiem ražotājiem šis bojājuma kods var nedaudz atšķirties, taču tas vienmēr attiecas uz sekundāro gaisa sistēmu.
Kādi var būt šī kļūdas koda iemesli?
- Bojāts sekundārās gaisa sistēmas pārslēgvārsts
- bojāti vai sarūsējuši vadi, kas savieno pārslēgvārstu.
- vaļīgi vai sarūsējuši kontaktdakšu savienojumi
- Bojāts sekundārā gaisa sūknis
- aizsērējušas vai bojātas gaisa vadi
- Bojāta motora vadības bloka programmatūra
- Pārpūsts drošinātājs sekundārā gaisa sistēmā
- Vakuuma noplūde pārslēgvārsta sistēmā
Kādi simptomi parādās paralēli defekta kodam P0413?
- Palaišanas problēmas: Transportlīdzekli ir grūtāk iedarbināt aukstā temperatūrā.
- Palielināts izmešu daudzums: Sliktākas izplūdes gāzu emisijas, īpaši, kad motors ir auksts.
- nevienmērīga motora darbība: Dzinējs iesilšanas fāzē darbojas nevienmērīgi.
- Pārbaudes motora indikators: Pastāvīgi iedegusies vai mirgojoša brīdinājuma lampiņa
- Trokšķēšanas trokšņi: Neparasti trokšņi no motora nodalījuma, iedarbinot dzinēju.
- Jaudas zudums: Samazināta motora jauda pirmajās minūtēs pēc iedarbināšanas.
Kā novērst problēmu, kas saistīta ar defekta kodu P0413?
- Kļūdas koda P0413 novēršanai nepieciešama sistemātiska sekundārā gaisa sistēmas diagnostika.
- Pilnībā nomainiet sekundārā gaisa sistēmas pārslēgšanas vārstu un pārbaudiet elektriskos savienojumus.
- Pārbaudiet, vai nav bojāti komutācijas vārsta vadi, un nomainiet bojātos kabeļus.
- Notīriet kontaktdakšu savienojumus, pārbaudiet, vai tie nav korodējuši, un vajadzības gadījumā nomainiet.
- Pārbaudiet sekundārā gaisa sūkni un, ja tas ir bojāts, pilnībā nomainiet to.
- Pārbaudiet, vai gaisa vadi nav aizsprostoti vai saplaisājuši, un nomainiet bojātās daļas.
- Pārbaudiet sekundārā gaisa sistēmas drošinātājus un nomainiet pārsistušos drošinātājus.
- Pārbaudiet, vai vakuuma līnijās nav noplūdes, un aiztaisiet noplūdes vai nomainiet līnijas.
- Atjaunināt dzinēja vadības bloka programmatūru vai nomainīt vadības bloku, ja tas ir bojāts.
Biežāk uzdotie jautājumi - Biežāk uzdotie jautājumi par DTC P0413
Vai es varu turpināt braukt ar kļūdas kodu P0413?
Jā, īstermiņā ir iespējams braukt, taču izmešu vērtības ievērojami pasliktināsies. Transportlīdzeklis neizturēs nākamo emisiju testu. Tāpēc ir ieteicams veikt tūlītēju remontu.
Cik maksā kļūdas koda P0413 remonts?
Atkarībā no cēloņa izmaksas svārstās no 150 līdz 800 eiro. Bojāts pārslēgšanās vārsts maksā aptuveni 150-300 eiro, savukārt sekundārā gaisa sūkņa nomaiņa var izmaksāt 400-800 eiro.
Kā es pats varu diagnosticēt kļūdas kodu P0413?
Kodu var nolasīt, izmantojot OBD skeneri. Vispirms pārbaudiet drošinātājus un kontaktdakšu savienojumus. Tomēr turpmākai diagnostikai ir nepieciešami specializēti instrumenti un pieredze.
Vai kļūdas kods P0413 ir bieži sastopama problēma?
Jā, šis EOBD kods parādās biežāk, jo īpaši transportlīdzekļiem ar lielāku nobraukumu (virs 100 000 km), jo sekundārā gaisa sistēma ir pakļauta mehāniskai slodzei.
Vai auksti laikapstākļi var izraisīt kļūdas kodu P0413?
Jā, sekundārā gaisa sistēma ļoti zemā temperatūrā darbojas intensīvāk, un tas var izraisīt jau tā novājinātu komponentu bojājumus. Šāds kods ziemā parādās biežāk.
Vai kļūdas kods P0413 pazūd pats no sevis?
Nē, šis kods nepazūd pats no sevis, jo tas norāda uz mehānisku vai elektrisko kļūdu. Ja netiks veikts remonts, problēma saglabāsies, un joprojām iedegsies kontrollampiņa "Check engine".