Tiek parādīts kļūdas kods P0414 un iedegas motora pārbaudes lampiņa - ko tas nozīmē?
OBD-II sistēma ir konstatējusi kļūmi sekundārā gaisa sistēmā, precīzāk, 1. sekundārā gaisa iesmidzināšanas bankas darbības traucējumus. Šis DTC P0414 norāda, ka vadības bloks ir konstatējis neparedzētu sprieguma vērtību vai sekundārā gaisa sūkņa vai tā ķēdes nepareizu darbību.
Kas var izraisīt šo kļūdas kodu?
- Bojāts sekundārā gaisa sūknis
- Bojāts vai bloķēts sekundārā gaisa vārsts
- Bojāts sekundārā gaisa iesmidzināšanas relejs
- Bojāti vai bojāti kabeļu savienojumi
- aizsērējušas sekundārā gaisa caurules vai šļūtenes
- Bojāti sekundārā gaisa sistēmas drošinātāji
- Bojāts motora vadības bloks (ECM)
- Sagrauzti kontaktdakšu savienojumi
Kādi simptomi parādās paralēli bojājuma kodam P0414?
- Palielinātas emisijas vērtības: Transportlīdzeklis pārsniedz pieļaujamās izplūdes gāzu emisiju robežvērtības.
- Slikts aukstās iedarbināšanas režīms: Pagarināta iesilšanas fāze un raupja motora darbība
- Motora pārbaudes indikators: Pastāvīgi iedegas motora pārbaudes lampiņa
- Neveiksmīgs emisiju tests: Problēmas ar HU/AU paaugstinātu piesārņotāju vērtību dēļ.
- Neregulāra tukšgaitas darbība: Motora apgriezienu skaita svārstības, jo īpaši, kad motors ir auksts.
Kā novērst kļūdu koda P0414 problēmu?
- Lai precīzi noteiktu kļūdas avotu, remontam nepieciešama sistemātiska sekundārā gaisa iesmidzināšanas diagnostika.
- Sekundārā gaisa sūkņa, ieskaitot releju un drošinātājus, pārbaude un nomaiņa.
- Sekundārā gaisa vārsta un visu saistīto vakuuma līniju tīrīšana vai nomaiņa.
- Pilnīga vadu starp ECM un sekundārā gaisa sistēmu pārbaude un remonts.
- Bloķētu vai bojātu sekundārā gaisa šļūteņu un vadu nomaiņa.
- Profesionāla diagnostika ar OBD skeneri, lai pēc remonta pārbaudītu sistēmas darbību.
Biežāk uzdotie jautājumi - Biežāk uzdotie jautājumi par DTC P0414
Vai es varu turpināt braukt ar kļūdas kodu P0414?
Jā, ar transportlīdzekli joprojām var braukt, bet jums pēc iespējas ātrāk jānovērš kļūme. Sekundārā gaisa sistēma ir svarīga izmešu kontrolei, un sistēmas defekts var novest pie paaugstināta piesārņojuma līmeņa un neizturēta izmešu testa.
Cik maksā kļūdas koda P0414 remonts?
Remonta izmaksas svārstās no 150 līdz 800 eiro atkarībā no iemesla. Bojāts sekundārā gaisa vārsts maksā aptuveni 150-300 eiro, savukārt jauns sekundārā gaisa sūknis var izmaksāt 400-800 eiro. Diagnoze maksā 80-120 eiro.
Kā atpazīt bojātu sekundārā gaisa sūkni P0414?
Bojāts sekundārā gaisa sūknis bieži vien izdod neparastus trokšņus, iedarbinot aukstu dzinēju, vai vispār nesāk darboties. Var arī pārbaudīt, vai sūknis saņem strāvu un vai vakuuma līnijas ir neskartas.
Vai es varu pats novērst defekta kodu P0414?
Vienkāršus remontdarbus, piemēram, drošinātāju, releju vai vakuuma šļūteņu pārbaudi, varat veikt paši. Tomēr sekundārā gaisa sūkņa nomaiņai ir nepieciešamas automehāniķa zināšanas, un tā būtu jāuztic autoservisam.
Cik ilgs laiks nepieciešams, lai salabotu P0414?
Atkarībā no cēloņa remonts aizņem no 1 līdz 4 stundām. Vienkāršu vārstu tīrīšanu var veikt stundas laikā, savukārt sekundārā gaisa sūkņa nomaiņa var aizņemt līdz 4 stundām.
Vai pēc remonta atgriežas kļūdas kods P0414?
Ja remonts ir veikts pareizi, kodam nevajadzētu atgriezties. Ja tas notiek, iespējams, ir papildu defekts vai remonts nav pabeigts. Tad ir jāveic jauna diagnostika.