Tiek parādīts kļūdas kods P0563 un iedegas motora pārbaudes lampiņa - ko tas nozīmē?
OBD/EOBD sistēma ir konstatējusi, ka transportlīdzekļa elektrosistēmas spriegums ir pārāk augsts un pārsniedz normālo darba diapazonu 12-14,4 volti. Šis DTC P0563 "Augsts sistēmas spriegums" ietekmē visu transportlīdzekļa elektrisko sistēmu un var ietekmēt dažādus vadības blokus. Dažādiem ražotājiem šo defekta kodu var apzīmēt arī kā "Augsts akumulatora spriegums" vai "Pārāk augsts uzlādes sistēmas spriegums".
Kādi var būt šī kļūdas koda iemesli?
- Bojāts ģenerators ar pārmērīgu uzlādes spriegumu
- Bojāts alternatora sprieguma regulators
- Bojāti vai sarūsējuši akumulatora kabeļi
- Bojāts transportlīdzekļa akumulators ar iekšējo īssavienojumu
- Atbrīvojušies vai sarūsējuši zemējuma savienojumi
- Bojāts vadības bloka barošanas avots
- bojāti vadi uzlādes sistēmā
- Bojāti drošinātāji vai releji ķēdē
Kādi simptomi parādās paralēli bojājuma kodam P0563?
- Elektriskās problēmas: Pārsprieguma dēļ bojāti elektroniskie komponenti: mirgojošas vai neparasti spilgtas gaismas, bojāti elektroniskie komponenti pārsprieguma dēļ.
- Akumulatora problēmas: Pārkarsēts akumulators, akumulatora šķidruma vārīšanās vai priekšlaicīgs akumulatora nolietojums.
- Dzinēja darbība: neregulāra dzinēja darbība, iedarbināšanas problēmas vai pēkšņa dzinēja apstāšanās.
- Elektronikas atteice: Radio, navigācijas, gaisa kondicionēšanas vai citu elektroierīču darbības traucējumi.
- Brīdinājuma signāllampiņas: Var iedegties akumulatora vai uzlādes sistēmas papildu indikatoru lampiņas.
Kā novērst kļūdu koda P0563 problēmu?
- Remontam nepieciešama sistemātiska visas uzlādes sistēmas pārbaude, lai noteiktu pārsprieguma cēloni.
- Pārbaudiet ģeneratoru un sprieguma regulatoru un pilnībā nomainiet tos, ja tie ir bojāti, jo tie parasti ir galvenais pārsprieguma cēlonis.
- notīriet un nostipriniet visus akumulatora kabeļus un zemējuma savienojumus un nomainiet tos, ja tie ir sarūsējuši vai bojāti.
- pilnībā pārbaudiet transportlīdzekļa akumulatoru un nomainiet to pret jaunu, ja ir iekšējs defekts vai jauda ir samazinājusies.
- Veikt sprieguma mērījumus dažādos elektriskās sistēmas punktos un salabot vai nomainīt bojātos kabeļus.
- Pārbaudiet visus uzlādes sistēmas drošinātājus un relejus un nomainiet bojātās detaļas.
- Pārbaudiet, vai vadības blokos nav pārsprieguma bojājumu, un, ja nepieciešams, ieprogrammējiet vai nomainiet tos.
Biežāk uzdotie jautājumi - Biežāk uzdotie jautājumi par DTC P0563
Vai es varu turpināt braukt ar kļūdas kodu P0563?
Nē, nav ieteicams turpināt braukt ar šo kļūdas kodu. Pārspriegums var neatgriezeniski sabojāt dārgus elektroniskos komponentus un sliktākajā gadījumā izraisīt transportlīdzekļa aizdegšanos.
Cik maksā kļūdas koda P0563 remonts?
Remonta izmaksas atšķiras atkarībā no cēloņa: jauns sprieguma regulators maksā 50-150 eiro, alternators - 200-600 eiro, savukārt kabeļu remonts parasti izmaksā mazāk nekā 100 eiro. Tomēr vadības bloka bojājumi var izmaksāt vairākus tūkstošus eiro.
Kā es pats varu diagnosticēt defekta kodu P0563?
Ar multimetra palīdzību var izmērīt transportlīdzekļa elektrosistēmas spriegumu, kad motors ir ieslēgts - tam jābūt no 13,8 līdz 14,4 voltiem. Vērtības virs 15 voltiem apstiprina EOBD defekta kodu un prasa tūlītēju remontu.
Vai bojāts akumulators var izraisīt kodu P0563?
Jā, akumulators ar iekšēju īssavienojumu vai bojātiem elementiem var izraisīt to, ka alternators akumulatora uzlādei rada pārmērīgu spriegumu, kas izraisa šo OBD defekta kodu.
Cik bieži rodas defekta kods P0563?
Šis DTC ir relatīvi rets un parasti rodas vecākiem transportlīdzekļiem ar nolietotiem ģeneratoriem vai transportlīdzekļiem pēc nepareizas elektriskās iejaukšanās.
Vai es varu dzēst defekta kodu P0563, atvienojot akumulatora spailes?
Koda dzēšana, atvienojot akumulatora spailes, nenovērš iemeslu. Ja pārspriegums saglabājas, kods P0563 uzreiz parādīsies atkal.