Tiek parādīts kļūdas kods P1106 un iedegas motora pārbaudes lampiņa - ko tas nozīmē?
DTC P1106 ir ražotāja specifisks defekta kods, ko atpazīst OBD/EOBD sistēma un kas norāda uz problēmu ar kolektora absolūtā spiediena (MAP) sensoru vai barometriskā spiediena (BARO) sensoru. Šis bojājuma kods galvenokārt parādās General Motors automobiļos un norāda uz ieplūdes spiediena sistēmas darbības traucējumiem. Precīza definīcija var atšķirties atkarībā no ražotāja, bet parasti tā attiecas uz sensoru spiediena mērīšanai ieplūdes sistēmā.
Kas var izraisīt šo kļūdas kodu?
- Bojāts MAP sensors (kolektora absolūtā spiediena sensors)
- Bojāts BARO sensors (barometriskais spiediens).
- Pārplīsuši vai sarūsējuši kabeļu savienojumi ar sensoru.
- Bojāti sensora kontaktdakšas savienojumi
- īssavienojums sensora kabeļa vados
- Aizsprostotas vai noplūdušas vakuuma šļūtenes
- Bojāta motora vadības bloka programmatūra
- sensora mehāniski bojājumi karstuma vai vibrācijas dēļ
Kādi simptomi parādās paralēli kļūdas kodam P1106?
- Dzinēja darbība: Samazināta motora jauda un vājš paātrinājums
- Kustības tukšgaitā problēmas: Nestabila vai svārstīga brīvgaitas motora darbība
- Degvielas patēriņš: Palielināts degvielas patēriņš nepareizas maisījuma veidošanās dēļ.
- Palaišanas režīma izmaiņas: Grūtības iedarbināt aukstu dzinēju
- Pārbaudes motora indikators: Pastāvīgi iedegusies motora pārbaudes lampiņa
- Izplūdes gāzu vērtības: Emisijas testa laikā pasliktinājušies izmešu rādītāji.
Kā novērst problēmu ar defekta kodu P1106?
- Kļūdas koda P1106 novēršanai nepieciešama sistemātiska bojāto sastāvdaļu diagnostika.
- MAP sensora nomaiņa: Aizstāt bojāto kolektora absolūtā spiediena sensoru ar jaunu oriģinālo daļu un pareizi kalibrēt.
- BARO sensora nomaiņa: Noņemiet barometriskā spiediena sensoru un nomainiet to ar funkcionālu sensoru.
- salabot vadu instalāciju: Atrodiet bojātos vadus, nomainiet bojātās daļas un pareizi izolējiet.
- Notīriet kontaktdakšu savienojumus: Izņemiet sensora kontaktdakšu, notīriet kontaktus ar kontaktu aerosolu un atkal cieši savienojiet.
- Pārbaudīt vakuuma šļūtenes: Pārbaudiet, vai visās vakuuma šļūtenēs nav plaisu vai aizsprostojumu, un, ja nepieciešams, nomainiet tās.
- Dzinēja vadības bloka atjaunināšana: atjaunināt ECU programmatūru līdz jaunākajai versijai vai veikt vadības bloka pārprogrammēšanu.
Biežāk uzdotie jautājumi - Biežāk uzdotie jautājumi par DTC P1106
Vai es varu turpināt braukt ar kļūdas kodu P1106?
Nelielus attālumus var veikt, taču P1106 ir nekavējoties jānovērš, jo nepareizas maisījuma veidošanās dēļ tā var izraisīt dzinēja bojājumus. Ja simptomi ir smagi, nebrauciet ar transportlīdzekli tālāk.
Cik maksā kļūdas koda P1106 remonts?
Kļūdas P1106 remonta izmaksas ir no 80 līdz 300 eiro. MAP sensors maksā aptuveni 50-120 eiro, darba laiks - aptuveni 30-80 eiro. Elektroinstalācijas bojājumu gadījumā izmaksas var pieaugt līdz 200-400 eiro.
Kā pareizi diagnosticēt defekta kodu P1106?
Izmantojiet OBD diagnostikas ierīci, lai nolasītu kodu, pārbaudiet sensoru spriegumu ar multimetru un vizuāli pārbaudiet visas vakuuma šļūtenes. Specializētā darbnīcā var novērtēt dzīvos datus.
Kādus izrietošus bojājumus var izraisīt P1106?
Neārstēta P1106 var izraisīt katalītiskā neitralizatora bojājumus, paaugstinātu aizdedzes sveču nodilumu un dzinēja bojājumus nepareiza degvielas un gaisa maisījuma dēļ. Savlaicīgs remonts novērš dārgas turpmākas izmaksas.
Vai P1106 ir ražotāja specifisks kods?
Jā, P1106 ir ražotāja DTC, kas galvenokārt parādās General Motors, Chevrolet, Buick, Buick, Cadillac un GMC automašīnās. Citi ražotāji līdzīgām problēmām izmanto dažādus kodus.
Cik bieži rodas defekta kods P1106?
P1106 ir viens no biežāk sastopamajiem defektu kodiem GM automobiļos, īpaši vecākiem modeļiem ar nobraukumu 150 000 km vai vairāk. Regulāra apkope var samazināt tā rašanos.