Tiek parādīts kļūdas kods P1114 un iedegas motora pārbaudes lampiņa - ko tas nozīmē?
OBD/EOBD sistēma ir konstatējusi bojājumu ieplūdes sistēmas temperatūras sensorā (IAT) vai tā ķēdē. Šis DTC P1114 norāda uz nepatiesu spriegumu vai signāla kļūmi ieplūdes gaisa temperatūras sensorā. Dažādiem ražotājiem šim bojājuma kodam var būt nedaudz atšķirīgas definīcijas, bet kopumā tas attiecas uz ieplūdes gaisa temperatūras kontroli.
Kādi var būt šī kļūdas koda iemesli?
- Bojāts ieplūdes gaisa temperatūras sensors (IAT sensors).
- Bojāti vai sarūsējuši kabeļu savienojumi ar sensoru.
- Īssavienojums sensora vados
- Pārtraukts sensora zemējuma savienojums
- Bojāts motora vadības bloks (ECU)
- Netīri vai bojāti kontaktdakšu savienojumi
- Nepareizi uzstādīts vai nepiemērots sensors pēc remonta
Kādi simptomi parādās paralēli kļūdas kodam P1114?
- Palaišanas problēmas: Transportlīdzeklis slikti startē, īpaši aukstā temperatūrā.
- Nestabila tukšgaitas darbība: Dzinējs darbojas nevienmērīgi brīvgaitā
- Palielināts degvielas patēriņš: Ievērojami lielāks patēriņš nepareizas maisījuma veidošanās dēļ.
- Jaudas zudums: Samazināta dzinēja jauda, īpaši, startējot aukstā
- Melni dūmi: Tumši izplūdes gari pārāk bagātīga degvielas/gaisa maisījuma dēļ.
- Motora pārbaudes indikators: Pārbaudes motora indikators: Pastāvīga kontrolsignāla parādīšanās
Kā novērst kļūdu koda P1114 problēmu?
- Lai noteiktu precīzu cēloni, ir jāveic sistemātiska diagnostika.
- Sensora nomaiņa: IAT defektīvais sensors jānomaina pret oriģinālo daļu vai līdzvērtīgas kvalitātes rezerves daļu un pareizi jākalibrē.
- Kabeļa remonts: Atrodiet bojātos vadus, nomainiet pārrautos vai sarūsējušos kabeļus un pienācīgi izolējiet visus savienojumus.
- Notīriet kontaktdakšas savienojumu: Izņemiet sensora kontaktdakšu, notīriet kontaktus ar kontaktu aerosolu un pārbaudiet, vai tie ir cieši pieguļoši un vai nav korozijas.
- Pārbaudīt zemējuma kabeli: Pārbaudīt sensora zemējuma savienojumu, vajadzības gadījumā notīrīt vai izveidot jaunu zemējuma savienojumu.
- vadības bloka atiestatīšana: Pēc remonta dzēst defektu atmiņu un veikt testa braucienu, lai pārliecinātos par pareizu darbību.
- Pilnīga sistēmas diagnostika: Izmantojiet profesionālu OBD skeneri, lai pārbaudītu visus ieplūdes sistēmas parametrus un identificētu citas bojātas sastāvdaļas.
Biežāk uzdotie jautājumi - Biežāk uzdotie jautājumi par DTC P1114
Vai es varu turpināt braukt ar kļūdas kodu P1114?
Braukšana ir iespējama īsu laiku, bet nav ieteicama. Kļūdas kods P1114 var izraisīt lielāku degvielas patēriņu, jaudas zudumu un dzinēja bojājumus. Ieteicams nekavējoties veikt remontu.
Cik maksā kļūdas koda P1114 remonts?
Izmaksas atšķiras atkarībā no iemesla: jauns IAT sensors maksā 30-80 eiro, kabeļa remonts - 50-150 eiro. Darbnīcas izmaksas ir no 80 līdz 200 eiro, ieskaitot diagnostiku un uzstādīšanu.
Kā es pats varu diagnosticēt defekta kodu P1114?
Kodu var nolasīt ar OBD skeneri. Vizuāli pārbaudiet kabeļu savienojumus un sensoru, vai nav bojājumu. Ar multimetru var izmērīt sensora spriegumu.
Vai kļūdas kods P1114 ir atkarīgs no ražotāja?
P1114 ir DTC, kas attiecas uz konkrēto ražotāju un kas galvenokārt rodas Ford, Mazda un dažu citu marku automašīnām. Precīza definīcija var nedaudz atšķirties atkarībā no ražotāja.
Vai auksti laikapstākļi var izraisīt defekta kodu P1114?
Jā, liels aukstums var izraisīt jau tā novājinātā IAT sensora atteici. Ja kods galvenokārt parādās zemā temperatūrā, bieži vien bojāts ir pats sensors.
Kā novērst P1114 koda atkārtošanos?
Problēmu var novērst regulāra gaisa filtra apkope, vadu aizsardzība pret mitrumu un savlaicīga veco sensoru nomaiņa. Izmantojiet tikai kvalitatīvas rezerves daļas.