Tiek parādīts kļūdas kods P1116 un iedegas motora pārbaudes lampiņa - ko tas nozīmē?
OBD/EOBD sistēma atpazīst DTC P1116, kad tiek konstatēta problēma ar dzesēšanas šķidruma temperatūras sensora ķēdi ārpus normālā darbības diapazona. Šis ražotāja noteiktais defekta kods galvenokārt attiecas uz dzinēja dzesēšanas sistēmu un temperatūras uzraudzību, lai gan dažādām transportlīdzekļu markām tam var būt nedaudz atšķirīga nozīme.
Kādi var būt šī defekta koda iemesli?
- Bojāts dzesēšanas šķidruma temperatūras sensors
- Bojāti temperatūras sensora kabeļu savienojumi
- Sarūsējuši vai vaļīgi kontaktdakšu savienojumi
- Bojāta motora vadības bloka programmatūra
- Zems dzesēšanas šķidruma līmenis sistēmā
- Bojāts termostats
- Īssavienojums sensora vados
- Zemes bojājums sensora sistēmā
Kādi simptomi parādās paralēli kļūdas kodam P1116?
- Palaišanas problēmas: Transportlīdzekļa iedarbināšana ir apgrūtināta vai neregulāra, jo īpaši, kad motors ir auksts.
- neregulāra brīvgaitas režīmā: Dzinējs darbojas nestabili vai aiztur brīvgaitā.
- Palielināts degvielas patēriņš: Ievērojami lielāks degvielas patēriņš nekā parasti.
- Slikts motora darbības rādītājs: Samazināta jauda un lēns paātrinājums.
- Radiatora ventilators darbojas nepārtraukti: Ventilators ieslēdzas biežāk nekā parasti
- Nepareizs temperatūras rādījums: Neatbilstošas vērtības dzesēšanas šķidruma temperatūras displejā.
Kā novērst problēmu ar defekta kodu P1116?
- Kļūdas koda P1116 novēršanai nepieciešama sistemātiska pieeja, lai noteiktu precīzu iemeslu.
- Nomainiet dzesēšanas šķidruma temperatūras sensoru: Izņemiet bojāto sensoru, notīriet vītnes un uzstādiet jaunu oriģināliekārtas sensoru ar atbilstošu griezes momentu.
- salabot vadu instalāciju: Pārbaudiet, vai visi vadu savienojumi ar sensoru nav bojāti, salabojiet bojātos vadus un pienācīgi tos izolējiet.
- Notīriet un nostipriniet kontaktdakšu savienojumus: Atvienojiet kontaktdakšu savienojumus, notīriet tos ar kontaktu aerosolu un pārliecinieties, ka tie ir droši savienoti.
- Piepildiet un atgaisojiet dzesēšanas sistēmu: Piepildiet dzesēšanas sistēmu ar pareizās specifikācijas dzesēšanas šķidrumu un pilnībā to atgaisojiet.
- nomainiet termostatu: Aizstāt bojāto termostatu ar jaunu un pārbaudīt, vai tas darbojas pareizi.
- Atjaunināt motora vadības bloka programmatūru: Veiciet ECU programmatūras atjaunināšanu vai pasūtiet tās programmēšanu specializētā darbnīcā.
Biežāk uzdotie jautājumi - Biežāk uzdotie jautājumi par DTC P1116
Vai es varu turpināt braukt ar kļūdas kodu P1116?
Nelielus attālumus veikt ir iespējams, taču tas nav ieteicams. Kļūmes kods P1116 var izraisīt dzinēja bojājumus pārkaršanas vai neefektīvas sadegšanas dēļ. Pēc iespējas ātrāk novērsiet problēmu.
Cik maksā kļūdas koda P1116 remonts?
Izmaksas atšķiras atkarībā no cēloņa: jauns dzesēšanas šķidruma temperatūras sensors maksā 20-80 eiro, kabeļa remonts 50-150 eiro, termostats 30-100 eiro. Darba laiks parasti ir 1-3 stundas.
Kā es pats varu diagnosticēt kļūdas kodu P1116?
Izmantojiet OBD diagnostikas ierīci, pārbaudiet dzesēšanas šķidruma līmeni, pārliecinieties, vai sensora spraudņi nav korodējuši, un izmēriet temperatūras sensora pretestību dažādās temperatūrās.
Vai kļūdas kods P1116 biežāk parādās noteiktos laika apstākļos?
Jā, šo kodu var izraisīt ekstremālas temperatūras. Ļoti aukstā laikā sensori var reaģēt gausi, karstā laikā kabeļu savienojumi var radīt problēmas izplešanās dēļ.
Vai kļūdas kodu P1116 var izraisīt nepareizs dzesēšanas šķidruma tips?
Netieši jā. Nepareizs vai vecs dzesēšanas šķidrums var izraisīt koroziju, kas bojā sensorus un kabeļu savienojumus. Vienmēr izmantojiet ražotāja norādīto dzesēšanas šķidrumu.
Cik bieži jāmaina dzesēšanas šķidruma temperatūras sensors?
Temperatūras sensoru nomaiņas intervāli nav noteikti, taču tie ir jānomaina piesardzības nolūkā problēmu gadījumā vai pēc 100 000-150 000 km, īpaši vecākiem transportlīdzekļiem.