Tiek parādīts kļūdas kods P1423 un iedegas motora pārbaudes lampiņa - ko tas nozīmē?
DTC P1423 ir ražotāja specifisks kļūdas kods, ko atpazīst OBD sistēma un kas parasti norāda uz sekundārās gaisa sistēmas problēmām. Lielākajā daļā transportlīdzekļu šis bojājuma kods attiecas uz sekundārā gaisa sūkņa vai tā vadības ķēdes darbības traucējumiem. Atkarībā no ražotāja precīzas definīcijas var atšķirties, piemēram, BMW, Audi un Volkswagen ir atšķirīgas interpretācijas.
Kādi var būt šī defekta koda iemesli?
- Bojāts sekundārā gaisa sūknis
- Bojātas vai aizsērējušas sekundārā gaisa padeves caurules
- Bojāts sekundārā gaisa pārslēgšanas vārsts
- Pārplīsuši vai bojāti vadības ķēdes kabeļi
- vaļīgi vai sarūsējuši kontaktdakšu savienojumi
- Bojāts sekundārā gaisa spiediena sensors
- aizsērējis sekundārā gaisa sūkņa gaisa filtrs
- Bojāta motora vadības bloka programmatūra
Kādi simptomi parādās paralēli kļūdas kodam P1423?
- Palaišanas problēmas: Palielināts iedarbināšanas laiks, kad motors ir auksts
- Palielināts izmešu daudzums: Sliktāki izplūdes gāzu rādītāji, īpaši iesildīšanās fāzē.
- Nestabila tukšgaitas darbība: Nevienmērīga motora darbība pēc aukstas iedarbināšanas
- Pārbaudes motora indikators: Pastāvīga brīdinājuma lampiņas parādīšanās uz instrumentu paneļa.
- Jaudas zudums: Samazināta motora jauda pirmajās minūtēs pēc iedarbināšanas.
- Neparasti trokšņi: Dzinēja nodalījumā dzirdami svilpoši vai rūcoši trokšņi.
Kā novērst kļūdas koda P1423 problēmu?
- EOBD kļūdas koda P1423 labošanai nepieciešama sistemātiska pieeja, lai noteiktu un novērstu cēloni.
- Nomainiet sekundārā gaisa sūkni: Pilnīga bojātā sūkņa nomaiņa, ieskaitot blīves un montāžas aprīkojumu.
- Iztīriet vai nomainiet sekundārā gaisa vadus: Izskalojiet aizsērējušās līnijas vai nomainiet tās pilnībā, ja tās ir bojātas.
- salabot pārslēgšanas vārstu: Aizstāt bojāto sekundārā gaisa pārslēgšanas vārstu ar jaunu oriģinālo daļu.
- salabot elektriskos savienojumus: Pārbaudiet visus kabeļus un kontaktdakšu savienojumus, vajadzības gadījumā iztīriet un nomainiet.
- Kalibrēt spiediena sensoru: Pārkalibrēt sekundārā gaisa spiediena sensoru vai nomainīt, ja tas ir bojāts.
- Veikt programmatūras atjaunināšanu: ieprogrammēt motora vadības bloku ar jaunāko programmaparatūru un izdzēst defektu atmiņu.
Biežāk uzdotie jautājumi - Biežāk uzdotie jautājumi par DTC P1423
Vai es varu turpināt braukt ar kļūdas kodu P1423?
Principā ir iespējams turpināt braukt, jo kļūdas kods P1423 parasti nerada tiešas briesmas. Tomēr pēc iespējas ātrāk jāapmeklē autoserviss, jo var palielināties izplūdes gāzu daudzums un potenciāli var rasties katalītiskā neitralizatora bojājumi.
Cik maksā defekta koda P1423 novēršana?
Remonta izmaksas svārstās no 150 līdz 800 eiro atkarībā no cēloņa. Jauns sekundārā gaisa pārslēgšanas vārsts maksā aptuveni 150-300 eiro, savukārt visa sekundārā gaisa sūkņa nomaiņa var izmaksāt 400-600 eiro, pieskaitot darbu.
Kā es pats varu diagnosticēt defekta kodu P1423?
Lai nolasītu kodu un pārbaudītu sekundārā gaisa sūkņa datus, varat izmantot OBD skeneri. Klausieties, vai aukstās iedarbināšanas laikā sūknis nerada trokšņus, un pārbaudiet, vai visas redzamās līnijas nav bojātas.
Vai DTC P1423 rodas tikai noteiktās temperatūrās?
Jā, kļūdas kods P1423 bieži vien biežāk parādās aukstā temperatūrā, jo sekundārā gaisa sistēma galvenokārt darbojas iesilšanas fāzē. Kļūda var uz laiku pazust, kad motors ir sasilis.
Vai kļūdas kodu P1423 var izraisīt aizsērējis gaisa filtrs?
Stipri netīrs gaisa filtrs sekundārā gaisa sūknī noteikti var izraisīt kļūdas kodu P1423, jo tas aizsprosto gaisa plūsmu un pārslogo sūkni.
Cik ilgā laikā tiek novērsts kļūdas kods P1423?
Atkarībā no cēloņa remonts aizņem no 1 līdz 4 stundām. Vienkāršu vārsta nomaiņu var veikt aptuveni stundas laikā, savukārt sekundārā gaisa sūkņa nomaiņa var aizņemt līdz pat 4 stundām.